Prodejny
BlogPoradenstvíNejčastější chyby v cyklistické části triatlonového závodu

Nejčastější chyby v cyklistické části triatlonového závodu

Triatlon je krásný sport, který ale často dokáže být záludný a snadno Tě může vytrestat za chyby v přípravě i samotném závodě. Se získanými zkušenostmi přichází závodnická "moudrost", ta je ale často vykoupena množstvím pokažených podniků. Zkusíme Ti tedy nějaká ta moudra a tipy předat a budeme rádi, když Ti to pomůže vyvarovat se co nejvíce chyb. Tentokrát se budeme věnovat cyklistické části závodu.
  • V samotné přípravě kola na triatlonový závod dbej zejména na jeho dobrý technický stav. Pokud kolo dáváš do odborného servisu, rozhodně si ho ještě před závodem projeď, ať se ujistíš, že vše funguje jak má. Na důležité závody také doporučujeme vyměnit pláště nebo galusky za nové, i když ty stávající mají ještě kus životnosti před sebou. Snížíš tím riziko defektu a staré gumy můžeš poté používat i dále na trénink.
  • Nedoporučujeme dělat zásadní zásahy do nastavení pozice na kole těsně před závodem. Pokud používáš silniční kolo s nástavci, namontuj je alespoň týden dopředu a absolvuj s nimi pár tréninků. Častou chybou je neupravení pozice sedla při namontování nástavců.
  • I na závody s sebou voz základní výbavu na opravu defektu a základní sadu imbusových klíčů.
  • Nespoléhej jen na jeden držák na lahev.
  • Při ukládání kola do depa se podívej, jaký máš zařazený převod a jestli je vhodný na rozjezd.
  • Při závodě na kole mysli na doplňování energie a tekutin, na kole na to máte nejvíce času a prostoru, je potřeba doplnit deficit z plavání. Doporučujeme spíš pevnější tyčinky s nižším glykemickým indexem. Gely, rychlé cukry a kofein  si schovej na běh.
  • V horkých a slunných dnech udělají skvělou službu chladivé návleky na ruce.
K samotnému výkonu na kole by se toho dalo jistě napsat také hodně. Omezíme se ale jen na pár zásadních věcí.
  • Nenech se strhnout k závodění, máš před sebou běh.
  • Na zvlněné trati se nesnaž jet úplně setrvalým tempem, ale dynamicky reaguj na terén.
  • Na horizontech se dostaň rychle do rychlosti a v nájezdu do stoupání využij setrvačnosti.
  • Na posledním kilometru cyklistiky se neboj si trochu orazit, ať do depa přijedeš ve větší pohodě.
Doufáme, že alespoň něco z výše uvedeného pro Tebe bude přínosné a držíme palce do závodu!