Reklamace
Reklamace zboží

Chápeme, že občas může dojít k situaci, kdy zakoupené zboží nesplní vaše očekávání kvůli vadě. Našim cílem je řešit tyto situace co nejrychleji a nejefektivněji, abyste byli spokojeni. Přečtěte si všechny důležité informace o tom, jak správně uplatnit reklamaci, jaká jsou vaše práva, a novinky v reklamačním procesu dle aktuální legislativy. Následujte níže uvedený postup:
Stáhněte si reklamační protokol, pečlivě jej vyplňte a přiložte kopii dokladu o koupi. Tyto dokumenty jsou nezbytné pro rychlé vyřízení reklamace.
Krok 2: Doručte zbožíZboží spolu s reklamačním protokolem a dokladem o koupi doručte osobně na kteroukoliv naši prodejnu nebo jej zašlete kterýmkoliv dopravcem na adresu zvolené prodejny. Klikněte pro seznam prodejen.
Upozornění: Reklamované zboží musí být čisté, suché, kompletní a v hygienicky přijatelném stavu. Pokud bude zboží znečištěné nebo nekompletní, reklamace může být odmítnuta.
Lhůta pro vyřízení reklamace
Reklamace bude odborně posouzena a bude stanoven další postup při vyřizování reklamace. Oprávněnost nebo neoprávněnost reklamace vždy posuzuje výrobce, dovozce zboží nebo oprávněná osoba (např. zbožíznalec), který vydá své písemné stanovisko k reklamaci.
Vaši reklamaci vyřídíme do 30 dní od jejího doručení. O průběhu vás budeme informovat telefonicky, e-mailem nebo jiným způsobem dle dohody.
V případě oprávněné reklamace máte nárok na opravu, výměnu zboží nebo vrácení kupní ceny. Zároveň vám uhradíme přiměřené náklady spojené s reklamací (např. poštovné v obvyklé výši).
Novinky v legislativě
Od roku 2022 platí nové úpravy zákona, které upravují práva spotřebitelů:
- Pokud se vada projeví v prvním roce od zakoupení, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Prodávající musí prokázat, že tomu tak nebylo, pokud reklamaci zamítne.
- V druhém roce reklamace přechází důkazní břemeno na spotřebitele, který musí prokázat existenci vady při převzetí.
Co nelze reklamovat?
Existují případy, kdy reklamace nemůže být uznána. Mezi tyto situace patří:
- Opotřebení způsobené běžným používáním.
- Poškození vzniklé nesprávným použitím nebo nevhodnou péčí.
- Mechanické poškození způsobené uživatelem.
Odpovědnost za vady zboží, záruka
Na zboží se vztahuje záruka podle záručních podmínek a lhůt uvedených v záručních listech jednotlivých výrobků. Minimální záruční lhůta je 24 měsíců. Záruční lhůta začíná plynout dnem převzetí předmětu plnění. V případě výskytu vady předmětu plnění, na kterou se vztahuje záruka, kupující uplatňuje zajištění opravy přímo u prodejce. V případě, že je na produkt poskytována delší záruční lhůta, její délka je vyznačena na faktuře, případně v záručním a dodacím listu.
Kupujícímu doporučujeme prohlédnout zboží bezprostředně při jeho převzetí. Pokud je zjištěno poškození, vyhotoví se záznam o poškození a prodávající je povinen poskytnout přiměřenou slevu z dodávky nebo dodat jiný bezvadný výrobek. Pozdější reklamace mechanického poškození výrobku vzniklé při přepravě již není možné uznat. Reklamace zboží se řídí příslušnými ustanoveními občanského zákoníku a zákonem na ochranu spotřebitele. V případě zjištění neodstranitelné vady zboží (na základě písemného posouzení autorizovaného servisního střediska, pokud si to vyžaduje povaha výrobku) bude toto zboží vyměněno za stejný kus, případně vrácena již zaplacená celá cena zboží.
Pro více informací si přečtěte náš reklamační řád